541

کاربرد پنل پیامکی برای سازمان دولتی

حتماً شما هم خوشحال می‌شوید اگر بعد از مراجعه به اداره دولتی، نتیجه درخواستتان را به صورت پیامک دریافت کنید. مثلاً به جای مراجعۀ حضوری به وسیله پنل پیامکی برای سازمان دولتی پیامک زیر ارسال گردد:

کارمند گرامی با درخواست شما موافقت شد، می توانید جهت پیگیری امور به معاونت اداره مراجعه کنید.

یا اگر مشکلی در شهر به وجود آمده با پیامک باخبر شوید. مثلاً پیامک شهرداری را ببینید که به شما اطلاع داده:

شهروند عزیز، مسیر اصلی خیابان طاهری به علت تعمیرات بسته است. لطفا از مسیر های جایگزین استفاده نمایید.
شهرداری ارومیه

این مثال‌ها فقط بعضی از کاربردهای پنل اس ام اس در سازمان های دولتی است. حتماً متوجه شدید که اگر بخواهیم اطلاعات لحظه‌ای دریافت کنیم یا ارتباط خوبی با ادارات برقرار کنیم، سامانه‌های پیامکی چقدر می‌تواند موثر باشد. سامانه‌های پیامکی که امروزه به کمک تبلیغات آمدند، تاثیرات زیادی در ارتباطات بین مردم داشتند. ادارات دولتی هم با استفاده از سامانۀ پیامکی تمایل خود را به مشارکت در این ارتباط نشان داده‌اند، چون اختصاصی، در دسترس، جامع، سریع و مطمئن است.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.10% تخفیف!MPC10کپی کدبرای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنیدثبت نام و ارسال پیامک آنی

به همین بهانه، در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کاربرد پنل پیامک در ادارت دولتی بپردازیم تا ببینیم سامانه چطور باعث سادگی کار ادارات و کاهش مراجعه مردم می‌شود.

پنل ارسال پیامک چیست؟

بهتر است قبل از صحبت دربارۀ کاربرد پنل پیامک در ادارات دولتی، اول آن را معرفی کنیم. چون تعدادی از کاربران می‌پرسند، سامانه پیامکی چیست؟ حتی ممکن است افرادی که تمایل به استفاده از پنل پیامکی دارند، اطلاعات زیادی از آن نداشته باشند.

پنل پیامکی نرم‌افزار آنلاین است که امکان ارسال گروهی پیامک به‌صورت گسترده را برای بانک‌های شماره مختلف فراهم کرده است.

استفاده از پنل پیامکی دقیقاً مشابه یک ایمیل است، بدین معنی که نیازی به نصب هیچ اپلیکیشن یا نرم‌ افزار مجزایی نخواهید داشت. صرفاً از طریق مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود می‌توانید به این سامانه وارد شده، مخاطبان خود را انتخاب کرده و برای آن‌ها پیامک بفرستید. اما یک سازمان دولتی می‌تواند چه استفاده‌ای پنل داشته باشد؟

کاربرد پنل پیامکی برای سازمان دولتی

اما بیایید به سوال مهم مقاله یعنی استفاده از پنل اس ام اس در سازمان های دولتی پاسخ بدهیم.

ادارات دولتی می‌توانند برای اطلاع‌رسانی و ارتباط با مراجعه‌کنندگان از پنل پیامکی استفاده کنند. تقریباً اغلب ارگان‌ها می‌خواهند با برقراری ارتباط با مشتریان، اطلاعات مهمی را به آن‌ها ارسال کنند.

البته باید به این نکته دقت کنیم که ارسال‌های ادارات دولتی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول تبلیغات عمومی و آموزش‌های کلیست و بخش دوم شامل اطلاع‌رسانی‌، ارتباط با کاربر و حفظ رضایت مردم می‌شود.

می‌دانیم که اغلب ادارات دولتی نیاز کمتری به تبلیغات برای معرفی خدمات خود دارند، به همین خاطر بیشترین استفاده آن‌ها از ارسال پیامک برای حفظ ارتباط با مراجعان، اطلاع‌رسانی و ارتقا رضایت آن‌ها متمرکز می‌شود. به همین بهانه در ادامه به معرفی کاربرد پنل در ادارات مختلف پرداختیم و اولین مورد شهرداری، به عنوان یکی از مهم‌ترین ارگان‌هاست.کاربرد پنل اس ام اس در سازمان‌های دولتی

سامانه پیامک برای شهرداری‌ها

باتوجه‌به حجم بالای مراجعه مردم به شهرداری‌، این ادارات نیازمند سامانه پیامکی اختصاصی هستند. پنل اس ام اس شهرداری‌ ها می‌تواند برای خدمات زیر مورد استفاده قرار گیرد:

ارتباطات مردمی

مردم نیازمند ارتباط مستقیم با شهرداری‌ برای بیان مشکلات و ارائه پیشنهاداتشان هستند. بهترین راه برای این کار، تهیه سامانه پیامکی و فعالسازی خدمات دریافت انتقادات و پیشنهادات است تا مردم بتوانند به سادگی نظرات خود را این طریق با مسئولین در میان بگذارند.

اطلاع‌رسانی‌ها با پنل پیامکی برای سازمان دولتی

فرض کنید مشکلی نظیر خرابی راه یا طرح تغییر ساخت‌وساز در شهر وجود دارد و باید به اطلاع تعداد زیادی از شهروندان به خصوص ساکنان منطقه برسد. در این شرایط، شهرداری می‌تواند این موضوع را از طریق پیامک به اطلاع تمام ساکنین منطقه برساند.

پیامک‌های نتیجۀ درخواست

هنگامی‌که ارباب‌رجوع درخواستی را ارائه می‌کند، شهرداری می‌تواند نتیجه را از طریق پیامک برای شخص بفرستد و از این طریق هم روند کارهایش را سریع‌تر پیش ببرد و هم از ازدحام بی‌مورد بکاهد.

البته این سه مورد، مهم‌ترین کاربردهای پیامک است و موارد دیگری نظیر ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به پرسنل، نظرسنجی، تبریک و تسلیت و … نیز می‌تواند در پنل شهرداری انجام شود.

ضرورت پنل پیامکی برای بانک‌های دولتی

جایگاه پنل پیامکی در صنعت بانکداری به تثبیت رسیده و تقریباً همه ما از خدمات موبایل بانک، پیامک‌های بانکی و … استفاده می‌کنیم. به همین ترتیب، مهم‌ترین کاربرد پنل پیامکی بانک شامل موارد زیر می‌شود:

  • پیامک دریافت وجه
  • پیامک انتقال وجه
  • علام نرخ سود به مشتریان
  • دریافت پیشنهادات و انتقادات
  • ارسال پیامک تبریک تولد
  • پیامک‌های مناسبتی
  • سررسید وام‌ها

استفاده از پنل اس ام اس در اداره مالیات

اداره امور مالیاتی هم مانند دیگر ادارات دولتی از پنل پیامکی استفاده می‌کند و بخشی از خدمات خود را از طریق پیامک به اطلاع مراجعان می‌رساند. به‌ عنوان‌ مثال باید به خدمات زیر اشاره کرد که از طریق اس ام اس قابل ارسال است:

  • ثبت‌نام اولیه در سامانه مالیاتی
  • دریافت کد اقتصادی،
  • اطلاع‌رسانی برای زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • ارسال پیامک رسیدگی به پرونده مالیاتی
  • نتیجه اعتراض به برگ دادخواست مالیاتی

پنل اس ام اس در دانشگاه‌های دولتی

دانشگاه‌هاس مختلف هم از جمله استفاده‌کنندگان پنل اس ام اسی هستند و بیشتر برای اطلاع‌رسانی از پنل پیامکی استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین استفاده‌های پیامکی دانشگاه باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاع‌رسانی زمان امتحان
  • اطلاع‌رسانی شروع و پایان ترم
  • اطلاع‌رسانی پرداختی شهریه
  • ارسال زمان سررسید وام
  • ارسال موارد خاص هر دانشجو مانند تبریک تولد یا تذکر مشروطی و …

کاربرد پنل اس ام اس در وزارتخانه‌ها

وزارت نیرو و اداراتی مانند اداره برق، اداره آب و گاز همیشه ارتباط مستقیمی با مشتریان دارند. علاوه‌بر این، ارتباط مردم هم با آن‌ها همیشگیست و تقریباً برای تمام خدمات شهری و … باید به این ادارات مراجعه کرد، در نتیجه این وزارتخانه‌ها نیاز جدی به پنل پیامکی دارند.

امروزه دریافت قبوض مختلف، اطلاع‌رسانی بدهی و خیلی خدمات دیگر در سازمان‌های خدماتی توسط پنل پیامک انجام می‌‌شود و حتی از همین طریق می‌توان به راحتی و بدون مراجعه حضوری، قبوض را پرداخت کرد.کاربرد پنل اس ام اس در سازمان‌های دولتی

پنل پیامکی در بحران‌ها

تصور کنید که متأسفانه بخشی از شهر یا استانی درگیر حوادث غیرمترقبه مانند سیل یا زلزله شده باشد. دولت و سازمان‌های مدیریت بحران برای جلوگیری از گسترش صدمات به‌سرعت در صدد اطلاع‌رسانی به مردم برمی‌آیند. سریع و هدفمندترین روش اطلاع‌رسانی استفاده از پنل پیامکی خواهد بود.

به‌طورکلی کاربرد پنل پیامک درد مدیریت بحران می‌تواند شامل موارد زیر شود:

  • آگاهی‌رسانی درباره حوادث طبیعی
  • اطلاع‌رسانی مدیریت شهری در شرایط خاص
  • آموزش‌های عمومی

ارسال پیام‌های وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی مردم در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا هم از همین دست پیامک‌هاست که حتماً برای شما هم ارسال شده است.

کاربردهای عمومی سامانه اس ام اس

سازمان‌های دولتی به‌صورت عمومی می‌توانند از بسیاری قابلیت‌های پنل پیامکی استفاده نمایند. به‌عبارت‌دیگر این امکانات محدود به اداره خاصی نیست و همه ارگان‌ها می‌توانند بدون توجه به نوع خدماتشان از آن استفاده کنند. البته استفاده از پیامک در ادارات روزبه‌روز در حال گسترش است و مزیت‌های این سیستم باعث افزایش استفاده از آن می‌شود.

برخی کاربردهای پنل پیامکی برای سازمان دولتی عبارتند از:

  • ارسال پیامک‌های مناسبتی
  • اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادها
  • اخبار برگزاری مناقصه، مزایده و پروژه‌های دولتی
  • اطلاع‌رسانی به همکاران
  • اطلاع‌رسانی مراسم و همایش‌ها
  • دریافت انتقادات و پیشنهادها
  • واریز و پرداخت حقوق و کسر وام
  • سیستم نوبت‌دهی برای کاهش ازدحام مراجعه‌کنندگان

و…

مزایای استفاده از پنل پیامک در ادارات دولتی

ادارات دولتی در انتقال پیام باید دقیق و بی واسطه باشند. دسترسی مستقیم به مخاطب بدون واسطه و مشکلاتی مانند لیست سیاه مخابرات یکی از دغدغه‌های آن‌هاست و امانت‌داری در ارسال پیام و اطمینان از رسیدن به دست مخاطب بسیار مهم است.

با وجود این‌ها می‌خواهیم بدانیم که چه مزایایی در سامانه‌های پیامکی باعث گسترش استفاده از آن در ارگان‌های دولتی می‌شود:

  • ادارات دولتی می‌توانند با استفاده از پنل ملی پیامک بدون واسطه با مشترکین خود در ارتباط باشند
  • از نظرات آنها استفاده کنند
  • مشترکین را در جریان روند پیگیری و بررسی کارهای خود بگذارند
  • از ازدحام مراجعات متعدد بکاهند
  • اطمینان مردم را به خدمات خود افزایش دهند
  • با اطلاع‌رسانی صحیح به جذب سرمایه بپردازند
  • در ارتباطات درون‌سازمانی از پنل پیامکی استفاده کنند

مدیریت اتوماتیک پنل پیامکی برای سازمان دولتی

پنل پیامکی این قابلیت را دارد که به‌صورت اتوماتیک مراحل کار ارباب‌ رجوع که در سامانه ثبت شده را برای او ارسال کند. سامانه پس از اجرای تنظیمات اولیه بدون نیاز به اپراتور می‌تواند به‌صورت خودکار مدیریت ارتباط با ارباب‌رجوع را برعهده بگیرد. ازاین‌رو نیازی به حضور یک نفر به‌صورت دائمی برای مدیریت آن نیست.

وب‌سرویس پیامکی برای سازمان دولتی

سامانه پیامکی با استفاده از قابلیت وب‌سرویس می‌تواند تحت نظارت مدیریت به وبسایت متصل شود.

این خدمات شامل خوشامدگویی حین ثبت‌نام، ارسال کد احراز هویت، تأییدیه انجام مراحل کار، ارسال نتیجه درخواست و … می‌شود که با پیامک به اطلاع‌ کاربر می‌رسد. از سوی دیگر، تمام رخدادهایی که بر روی سایت ادارات صورت می‌گیرد، می‌تواند به‌صورت خودکار برای مدیر سازمان نیز پیامک شود.

دسته‌بندی شماره‌ها با پنل پیامکی برای سازمان دولتی

ارسال پیام‌ها به دسته‌بندی مشتریان نیاز دارد. بدیهیست که نباید همۀ پیام‌ها برای تمام مشتریان ارسال شود و تعدادی از پیام‌ها اختصاصیست و باید فقط برای تعداد خاصی فرستاده شود.

دسته‌بندی مشتریان در سامانه پیامکی به راحتی قابل اجراست و کاربر می‌تواند شماره‌ها را در قسمت دفترچه تلفن پنل تقسیم کند.

دستیابی به دولت الکترونیک

باتوجه‌ به اهداف دولت در تبدیل‌شدن به دولت الکترونیک، یکی از مهم‌ترین ابزارهای رسیدن به این هدف، استفاده از سامانه پیامکیست. سامانه‌های پیامکی دولت الکترونیک می‌توانند:

  • به‌صورت اینترنتی مدیریت شوند
  • ارتباط حضوری با ارباب‌رجوع را به حداقل برسانند
  • با اتصال به وب‌سایت، ارسال‌ها را به‌صورت اتوماتیک انجام دهند

جمع‌بندی پنل پیامکی برای سازمان دولتیکاربرد پنل اس ام اس در سازمان‌های دولتی

تا اینجا با مزایای پنل اس ام اس در سازمان های دولتی آشنا شدید و می‌دانید که هر ارگان و سازمانی چطور می‌تواند از پنل پیامکی برای بهبود کیفیت و سرعت کار استفاده کند.

پنل پیامکی باعث ارتباط دو طرفه مردم و ارگان‌ها می‌شود. همان طور که دیده‌اید حتی مدیران ارشد دولتی نیز برای آگاهی از نظرات مردمی از پنل‌های پیامکی حرفه‌ای استفاده می‌کنند. نمونه دیگر استفاده از پنل پیامکی را می‌توان در پیامک تبریک سالانه ریاست جمهوری به کل مردم ایران مشاهده کرد.

برای تهیه پنل اس ام اس برای سازمان خود می‌توانید همین حالا با شماره تماس 02163404 ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان تیم پشتیبانی استفاده کنید. همچنین اگر سوالی دارید می‌توانید در انتهای متن برایمان بنویسید تا فوراً به آن‌ها پاسخ دهیم.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود