چه زمانی باید از ابدومینوپلاستی اجتناب کرد؟

اگر زنی هستید که هنوز قصد بچه دار شدن دارید، ممکن است بخواهید انجام عمل جراحی شکم را تا زمانی که بچه دار شوید به تعویق بیندازید. در طول جراحی، عضلات عمودی شما سفت می شوند. بارداری های آینده می توانند این ماهیچه ها را یک بار دیگر از هم جدا کنند.اگر همچنان قصد کاهش وزن قابل توجهی دارید، فوراً شکم را انجام ندهید. صبر کنید تا وزن شما تثبیت شود.
توجه به این نکته ضروری است که عمل جراحی شکم باعث ایجاد اسکار در ناحیه شکم می شود. طول اسکار که در امتداد خط بیکینی قرار دارد به مقدار پوست اضافی بستگی دارد. با حداقل پوست اضافی، مینی ابدومینوپلاستی منجر به یک اسکار کوتاه می شود.

بهترین دکتر ابدومینوپلاستی همه این گزینه ها را با شما درمورد مشاوره در میان می گذارد. شما و جراحتان در مورد نتایج مورد نظرتان بحث خواهید کرد و جراح در طول مشاوره شما روش مناسب را تعیین خواهد کرد.

قبل از عمل

بسته به اهداف شما و میزان تغییری که می‌خواهید مشاهده کنید، روش‌های مختلفی برای عمل جراحی شکم وجود دارد. در طول عمل جراحی شکم معمولی، جراح پلاستیک شما برش هایی ایجاد می کند تا بیشتر پوست و چربی بین شکم و موهای ناحیه تناسلی را به شکل افقی بیضی از بین ببرد. سپس بافت همبند که روی عضلات شکم قرار دارد با بخیه های دائمی سفت می شود.
مقدار پوست اضافی برداشته شده و نوع عمل شما شکل و طول برش را تعیین می کند. برش بالای موهای ناحیه تناسلی به هم بخیه می شود و جای زخمی باقی می ماند که در امتداد چین طبیعی در خط بیکینی قرار می گیرد.
جراح پلاستیک شما همچنین پوست اطراف ناف شما را تغییر می دهد. ناف شما از طریق یک برش کوچک بیرون آورده می شود و در موقعیت طبیعی خود بخیه می شود.
در طول عمل ممکن است برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک به شما داده شود.
این روش معمولاً حدود دو تا سه ساعت طول می کشد.

بعد از عمل

پس از عمل جراحی شکم، برش شکم و ناف شما احتمالا با پانسمان جراحی پوشانده می شود. ممکن است لوله های کوچکی در امتداد محل برش قرار داده شود تا خون یا مایع اضافی تخلیه شود.
اعضای تیم مراقبت های بهداشتی به شما کمک می کنند تا همان روز اول بعد از عمل جراحی شکم راه بروید تا از تشکیل لخته های خون جلوگیری کنید.
احتمالاً الو پزشک به شما داروی ضد درد داده می شود. وجود تورم در ناحیه جراحی طبیعی است.
درن ها ممکن است تا چند روز پس از جراحی در جای خود باقی بمانند. پزشک یا یکی دیگر از اعضای تیم مراقبت بهداشتی به شما نحوه تخلیه و مراقبت از زهکشی خود را نشان می دهد. ممکن است لازم باشد تا زمانی که درن ها در محل قرار دارند، مصرف آنتی بیوتیک را ادامه دهید.
جراح شما همچنین ممکن است یک داروی رقیق کننده خون را برای مدت کوتاهی پس از جراحی شکم شما تجویز کند.
تقریباً شش هفته پس از عمل جراحی شکم، یک لباس حمایتی برای شکم (باندور شکمی) می پوشید. این به جلوگیری از تجمع مایع کمک می کند و در حین بهبودی شکم را پشتیبانی می کند. پزشک شما نحوه مراقبت از اسکار را توضیح می دهد.
برای شش هفته اول پس از عمل جراحی شکم، باید مراقب حرکت کردن باشید. همچنین باید از موقعیت هایی که خط برش شما را تحت فشار قرار می دهد – مانند خم شدن سریع در کمر – برای جلوگیری از باز شدن مجدد زخم اجتناب کنید.
شما باید برای بازدیدهای بعدی منظم برنامه ریزی کنید. از پزشک خود بپرسید که هر چند وقت یکبار نیاز به معاینه دارید.

 

 

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود