sms-300x300

تبلیغات پیامکی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

هنگامی که درباره اجرای تبلیغات برای یک شغل می‌اندیشیم روش‌های مختلفی به ذهن ما می‌رسد. همین‌الان ده‌ها روش در ذهن شما نقش بست. می‌توانیم ادعا کنیم یکی از روش‌های که تقریباً تمام کسب‌وکارهای بزرگ از آن استفاده می‌کنند تبلیغات پیامکی است. به همین دلیل خواستیم تا به شما توضیح دهیم که تبلیغات پیامکی چیست و چطور می‌توان از آن به بهترین شکل استفاده کرد؟

با نگاهی دقیق متوجه می‌شویم که هر کسب‌وکاری که می‌شناسیم برای تبلیغات خودش از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کند. پنج تا از بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای داخلی که می‌شناسید را تصور کنید. برخی از آنها از بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی، استرابورد، مترو و اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند و برخی نه.

ابزاری که تقریباً بین همه آنها مشترک است تبلیغات پیامکی است. تجارت‌هایی که جنبه عمومی دارند از تبلیغات پیامکی به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند.

حالا وقت آن است که به سؤال خیلی از همراهان ملی پیامک پاسخ دهیم. دقیقاً تبلیغات پیامکی چیست؟ چرا باید از آن بهره بگیریم و چگونه از آن استفاده کنیم که بیشترین تأثیر را داشته باشد.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.10% تخفیف!MPC10کپی کدبرای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنیدثبت نام و ارسال پیامک آنی

تبلیغات پیامکی چیست؟

تبلیغات پیامکی یا همان بازاریابی پیامکی (sms marketing) شکلی از تبلیغات است که با کمک پیامک انجام می‌شود. در این روش برای ارسال تبلیغات به همه (نه لزوماً مشتریان) از پیامک استفاده می‌شود.

در ابتدای شکل‌گیری اس ام اس کسی به این موضوع فکر نمی‌کرد این ابزار آن‌قدر رایج شود که از آن برای تبلیغات در حجم انبوه استفاده شود. با گسترش بیزینس‌ها بشر به این فکر افتاد که از ابزارهای پرمخاطب هم می‌تواند برای تبلیغات استفاده کند. پس از گذشت مدتی، تلویزیون، رادیو، موبایل، سوشال‌مدیا، تماس تلفنی و پیامک هم وارد دنیای تبلیغات شدند.

حالا شما می‌توانید در کمتر از چند دقیقه یک پیامک تبلیغاتی را آماده کرده و به هزاران نفر ارسال کنید. پیامک تبلیغاتی یک روش مستقیم و بی‌واسطه برای ارتباط با مشتریان بالقوه است.

مهمترین دلایل رواج تبلیغات پیامکی چیست؟

دلیل اصلی رواج این نوع تبلیغات، نیاز مشاغل برای ارتباط با مشتریان قبلی و همچنین جذب مشتریان جدید است. با پیامک می‌توان به جامعه آماری جدید از مردم دست پیدا کرد. اغلب کسب‌وکارها این ویژگی را دارند که اگر به مخاطبان جدیدی معرفی شوند، آن‌ها را جذب نمایند. دسترسی به مخاطبان بالقوه با کمک پیامک امکان‌پذیر است.

از سوی دیگر حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی نیز سود بالایی برای شما دارد. پیامک یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تبدیل کردن مشتری خرید اولی به مشتری وفادار است.

امروزه تقریباً تمام مردم از موبایل استفاده می‌کنند. در حالت مشابه این همه مردم نیستند که از تلویزیون، ایمیل، رادیو و… استفاده می‌کنند. چند درصد از کسانی که می‌شناسید هر روز رادیو، تلویزیون و سایر روش‌های ارتباطی را به‌صورت مداوم تماشا و پیگیری می‌کنند؟

درحالی‌که با کمی بررسی می‌بینیم تقریباً همه مردم از موبایل برای کارهای روزانه استفاده می‌کنند. حالا این ابزار فرصت مناسبی را برای شما فراهم می‌کند تا یک تبلیغات پیامکی مناسب را اجرا کنید.

اگر همچنان می‌خواهید بیشتر بدانید که تبلیغات پیامکی چیست باید بگوییم کافی است که یک متن تبلیغاتی مناسب را به سیم‌کارت کسانی که می‌خواهید ارسال کنید. این همان پیامک تبلیغاتی شما خواهد بود.

باید دقت داشته باشید که هر پیامکی نمی‌تواند تبلیغ خوبی برای شما باشد. باید به توضیحات بالا، داشتن یک متن مناسب، با کمک ابزار صحیح و استفاده از شرایط درست را اضافه کنید تا بتوانید از بازاریابی خود نتیجه بگیرید.

ابزار صحیح برای داشتن تبلیغات پیامکی چیست ؟

پنل اس ام اس یک نرم‌افزار اینترنتی است که به شما امکان ارسال و دریافت پیامک در حجم بالا می‌دهد. اگر بخواهید صدها هزار پیامک را برای مردمی که نمی‌شناسید بفرستید تا از بین آنها مشتریان جدیدی پیدا کنید پنل اس ام اس این کار را برای شما انجام می‌دهد.

پس از آغاز موج تبلیغات پیامکی، ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و پیامکی ابزار آن را تهیه و عرضه کردند. آنها با درک درست از نیاز تجاری کسب و کارها اقدام به ارائه سامانه پیامکی (پنل اس ام اس) کردند.

ارسال پیامک انبوه با سیم‌کارت و گوشی موبایل برای افراد مختلف کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌آید. به‌خصوص وقتی که یک ابزار تخصصی وجود داشته باشد. به‌علاوه ارسال پیامک انبوه با سیم‌کارت، باعث مسدود شدن آن می‌شود.

پنل اس ام اس یک ابزار کاملاً تبلیغاتی برای پروموشن‌های شماست. کافی است بخواهید با هزینه پایین، فروش محصول، محل فروشگاه، لینک وب‌سایت، جشنواره و تخفیف یا هر چیز دیگری مرتبط با کار را به اطلاع مخاطبان خود برسانید.

چرا تبلیغات پیامکی را جدی بگیریم؟

سؤالی که برای ما پیش می‌آید این است که چرا این همه کسب و کار از تبلیغات پیامکی استفاده می‌کنند. فقط کافی است نگاهی به پیامک‌های دریافتی موبایل خود بیندازید. تعدادی پیامک از کسب‌وکارهای آشنا و غریبه را خواهید دید. موضوع این است که این تبلیغات پیامکی چیست و چرا این حجم از مشاغل از آن استفاده می‌کنند؟

به سراغ دلایل و مزایای تبلیغات پیامکی برویم.

همه‌گیری پیامک

شاید بتوان این‌گونه ادعا کرد که امروزه تلفن همراه از هر وسیله دیگری عمومی‌تر است. تلفن همراه شامل زندگی خصوصی و ارتباطات فرد است. تبلیغات پیامکی به این دلیل موفق است که به همراه‌ترین ابزار کاربردی مردم، رسوخ کرده است.

نرخ بازدهی بالا

در بین تمام روش‌های تبلیغاتی، بازاریابی پیامکی یکی از پربازده‌ترین تبلیغات است. نرخ باز شدن پیامک تبلیغاتی چیزی بین 96 تا 98 درصد است. کاربران تلفن همره بیشترین واکنش را به پیام‌های متنی نشان می‌دهند.

مهم‌ترین مطالب از طریق پیامک به دست شما می‌رسد. بانک یا اداره‌ای را نمی‌شناسید که از طریق تلگرام یا واتساپ اطلاعات مهم را برای شما ارسال کنند. همین موضوع باعث شده تا نرخ تبدیل پیامک بالا باشد.

ارسال ساده و فوری

منظور از ارسال ساده و فوری در تبلیغات پیامکی چیست ؟ از زمانی که تصمیم به ارسال تبلیغات بگیرید تا اجرای آن تنها چند ثانیه زمان می‌برد.

استفاده از پنل پیامکی ساده و درعین‌حال سریع است. کافی است یک متن خوب بنویسید و با چند کلیک، پیامک خود را بفرستید.

قابلیت‌هایی که پنل پیامکی ارائه می‌کند

یکی از دلایل استفاده از ارسال انبوه پیامک، قابلیت‌های ویژه آن است. به‌عبارت‌دیگر، پنل پیامکی هم ابزار ارتباط و هم حجم بالای مخاطبان را به شما می‌دهد.

انواع بانک شماره موجود در پنل ملی پیامک، شما را از جستجو برای مخاطبین بی‌نیاز می‌کند. ده‌ها بانک شماره مختلف بر اساس شهر و استان محل زندگی، صنف و رسته شغلی، پیش شماره، جنسیت، کد پستی، پیامپ و… در پنل ملی پیامک وجود دارد. وجود این بانک شماره را می‌توان به معنی دسترسی سریع و مستقیم شما به مخاطبان دانست.

مقرون به صرفه بودن

هزینه پایین برای تبلیغات هدفمند پیامکی مطلوب خیلی هاست. تعرفه مقرون به صرفه به‌ازای ارسال هر پیامک در مقایسه با سایر روش‌ها برای مشتریان این روش بسیار ارزشمند است.

هدف قابل اندازه‌گیری

اس ام اس مارکتینگ یکی از ابزارهایی است که آمار دقیقی از تبلیغات به شما می‌دهد. با این روش دقیقاً می‌دانید که پیامک به چند نفر رسیده است. در نهایت می‌توانید آمار مناسبی از تأثیرات و بازدهی پیامک کسب کنید.

در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات محیطی این آمار صرفاً تخمینی است. در تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی نمی‌توان بازدید مشخصی از تبلیغات به دست آورد. بیلبورد و پوستر هم این ایراد را دارند. در حالی که پیامک با داشتن طیف وسیعی از مخاطبین، این ضعف را ندارد.

به‌دست‌آوردن یک آمار صحیح از تبلیغات برای مجریان آن بسیار مهم است.

سازگاری با انواع تلفن همراه

می‌توان گفت که پایه‌ای‌ترین قابلیت تمام تلفن‌های همراه، پیامک و تماس است. با پروموشن پیامکی، نگران این نیستید که مخاطبان شما اینترنت داشته باشند، مدل گوشی آنها بالا باشد، از سیستم‌عامل خاصی استفاده کنند و…

دلایل دیگری هم هستند که باعث می‌شوند کسب‌وکارها تبلیغات پیامکی را در خط مقدم تبلیغات خود قرار دهند. مانند:

  • ارتباط مستقیم با مخاطب
  • قابلیت پیگیری
  • امکان شخصی‌سازی برای مخاطب
  • امکان اتصال به وب‌سایت و نرم افزارهای مختلف
  • امکان مدیریت ارتباط با کاربران به صورت خودکار
  • دریافت بازخورد از مشتری
  • دوستی با محیط زیست
  • سرعت عمل بالا
  • و…

انواع تبلیغات پیامکی چیست ؟

تبلیغات پیامکی از لحاظ استراتژی تبلیغاتی به دودسته اصلی تقسیم می‌شود. استراتژی شما مربوط به نوع ارتباطی با مخاطب است که نیاز دارید.

تبلیغات انبوه:

تبلیغات انبوه پیامکی همان چیزی است که بسیار مشاهده کرده‌ایم. یک شرکت می‌تواند دسته زیادی از شماره تلفن همراه را در قالب بانک شماره آماده کرده و سپس متن خود را به همه آنها ارسال کند.

در این نوع ارسال، شماره‌ها لزوماً مشتری شما نیستند. به‌صورت اتفاقی برای مشتریان زیادی پیامک می‌رود. ممکن است همه آنها به محصول و خدمات شما علاقمند نباشند.

بازاریابی اجازه‌ای:

در تبلیغات اجازه‌ای پیامکی، مخاطب از قبل اعلام می‌کند که علاقمند به دریافت پیامک از شماست.

کاربران با عضویت در خبرنامه پیامکی شما نشان می‌دهند که به خدمات شما علاقمندند. برای اینکه بهتر متوجه شوید فروشگاه پوشاک مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. او می‌خواهد که تخفیف‌ها، جشنواره فروش و اطلاعات مهم را از شما دریافت کند.

با این روش بازدهی تبلیغات شما بیش‌ازپیش می‌شود. تقریباً تمام این دست مخاطبان، پیام شما را با دقت می‌خوانند. کیفیت پیام شما در برقراری ارتباط با آنها رابطه مستقیم دارد.

مزیت مهم این نوع ارسال این است که می‌توانید از خط خدماتی برای ارسال به مخاطبان بلک‌لیست نیز استفاده کنید.

معایب تبلیغات پیامکی چیست ؟

بزرگ‌ترین ایراد تبلیغات پیامکی این است که شما باید مراقب باشید تا دریافت‌کننده پیامک به محتوای شما علاقه داشته باشد. اغلب نگرانی‌ها از تبلیغات پیامکی مربوط به نحوه و چگونگی تبلیغات پیامکی است.

ارسال‌کننده این پیامک‌ها باید به موارد زیر دقت کنید.تبلیغات پیامکی چیست

متن پیامک را به دقت انتخاب کنید

اولین چیزی که مشتری را جذب یا دفع می‌کند، متن پیامک است. ایراد کار بعضی افراد این است که فکر می‌کنند با یک متن رسمی طرف هستند. دقت کنید که متن شما نامه اداری نیست.

باید اصول زیبانویسی و تبلیغ‌نویسی متن را رعایت نمایید. متن مناسب می‌تواند مشتری را به سمت شما ترغیب کند.

مشتری را به پیامک‌های زیاد تیرباران نکنید

هنگامی که مشتری تعداد پیامک زیادی از شما دریافت کند خسته می‌شود. درست مثل اینکه هر روز بهترین غذای دنیا را بخورد، به زودی نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حتی اگر متن شما بهترین متن دنیا هم باشد، بازهم تکرار مداوم آن خسته کننده است.

متناسب با نیاز آنها باشید

سعی کنید پیام مرتبط با نیاز مشتری باشد. ارسال پیامک مربوط به فروش ابزارآلات صنعتی به دانش آموزان شاید کار درستی نباشد.

علایق مشتریان عوض می‌شود! شما هم تغییر کنید

مشتری که پارسال از شما خدمات می‌گرفته ممکن است که امسال به این خدمت نیاز نداشته باشد. به‌عنوان‌مثال اگر مؤسسه کنکوری هستید افراد بعد از ورود به دانشگاه، احتیاجی به خدمات شما ندارند.

این حق را به مشتریان بدهید که از سامانه پیامکی شما خارج شوند. پس شما باید جامعه مخاطبان خود را با دقت انتخاب کنید.

بیشتر ناراحتی افراد از پیامک تبلیغاتی مربوط به موارد فوق است. در حالی که اگر این موارد را رعایت کنید می‌توانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

در بین استراتژی‌های تبلیغاتی، بهترین نوع آن بازاریابی اجازه‌ای است. این‌گونه از ناراحت نشدن مشتری آگاه می‌شوید.

نحوه استفاده از تبلیغات پیامکی

برای شروع یک تبلیغات پیامکی ابتدا نیاز است که یک پنل اس ام اس از شرکت ملی پیامک تهیه کنید. برای تهیه این سامانه می‌توانید بر روی لینک ثبت نام کلیک نمایید.

پس از تهیه پنل، اطلاعات هویتی شما دریافت می‌گردد. سپس در کوتاه‌ترین زمان، این سامانه برای شما راه‌اندازی و فعال می‌شود.

با ورود به پنل اس ام اس تمام قابلیت‌های آن برای شما در دسترس است. از ارسال پیامک به‌صورت تکی و انبوه تا بانک شماره‌ها و انواع قابلیت ارسال در دستان شماست.

برای اطلاع از تعرفه‌ها و خدمات هر یک از پنل‌های ملی پیامک به صفحه تعرفه ها مراجعه نمایید.

پیامک تبلیغاتی مهم است!تبلیغات پیامکی چیست

امروز مرور کردیم که تبلیغات پیامکی چیست و چرا بهتر است از آن استفاده کنیم؟ متوجه شدیم که مزایای تبلیغات پیامکی نسبت به سایر روش‌ها چیست. دلایلی مثل رواج استفاده از تلفن همراه باعث می‌شود که بازاریابی پیامکی همچنان یک روش مؤثر باقی بماند.

اگر شما هم به دنبال رشد کسب و کار خود هستید و پیامک را راهی برای این هدف می‌دانید با ما در تماس باشید. کارشناسان تبلیغات با شماره 02163404 آماده پاسخگویی به شما هستند. برای مشاهده آموزش‌های تخصصی اس ام اس مارکتینگ کانال آپارات ما راهکارهای خوبی به شما ارائه می‌کند.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود