96321-300x300

ارسال پیامک نظیر به نظیر با نام مشتری (ارسال متناظر)

تا الان هر چیزی که از پیامک تبلیغاتی انبوه گفتیم و نوشتیم، شامل متن‌های کاملاً یکسان می‌شد که با یک کلیک ناقابل به سمت مشتری‌ها سرازیر می‌شدند. اما الان می‌خواهم روش جدیدی را به نام ارسال پیامک نظیر به نظیر معرفی کنم. می‌دانم که مشتاق یاد گرفتن شیوه ارسال پیامک برای هر فرد با متن متفاوت هستید، خیلی سریع به سراغ ابزاری می‌رویم که با استفاده از آن امکان ارسال پیامک متناظر به فراهم می‌گردد، یعنی پنل اس ام اس!

پنل اس ام اس چیست؟

پنل پیامکی در واقع یک نرم‌افزار تحت وب است که بدون نیاز به دستگاه فیزیکی خاصی، تنها با دسترسی به یک مرورگر و اینترنت قابل استفاده است. بنابراین شما با هر دستگاهی مثل گوشی موبایل، کامپیوتر، لپتاپ، تبلت و… می‌توانید از پنل اس ام اس استفاده کنید. ابزارهای مختلفی در پنل پیامکی قابل استفاده است. این ابزارها در سامانه ملی پیامک، بر اساس تجربه 10 ساله و نیاز شما در 4 پنل مختلف ارائه شده‌اند. شما می‌توانید با مشاوره از کارشناسان فروش ملی پیامک، پنل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. برای این کار کافیست تا با شماره 02163404 تماس بگیرید.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.10% تخفیف!MPC10کپی کدبرای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنیدثبت نام و ارسال پیامک آنی

ارسال پیامک نظیر به نظیر چیست و چه کاربردی دارد؟

ممکن است شما هم بخواهید برای هر یک از مخاطبین موردنظر خود یک پیامک با متن متفاوت ارسال کنید. ارسال پیامک نظیر به نظیر یا همان ارسال پیامک متناظر دقیقا نیاز شما را برطرف می‌کند.
اگر با روش ارسال پیامک انبوه آشنایی داشته باشید، می‌دانید که در این ماژول پیامکی همیشه یک متن ثابت برای ارسال تنظیم می‌شود. (اگر می‌خواهید با همۀ امکانات پنل‌های پیامکی آشنا شوید از شما دعوت می‌کنم که مقاله «پنل پیامکی چیست و چه کاربردی دارد؟» را بخوانید.)

قبل از هر کاری پیشنهاد می‌کنم، ویدئوی ارسال پیامک نظیر به نظیر در کانال آپارات ملی پیامک را مشاهده کنید.

اما کاربرد ارسال پیامک متناظر کجاهاست؟

پیامک نظیر به نظیر کاربردهای بسیاری در مشاغل مختلف مانند بیمه، فروشگاه لباس، رستوان، شرکت‌ها و ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها، تدریس خصوصی، مشتریان صفحه اینستاگرامی، و… دارد. در ادامه، چند نمونه از کاربردهای آن را آورده‌ام.

فروش محصول با ارسال پیامک نظیر به نظیر:

فرض کنید که یک بوتیک لباس دارید. با توجه به سابقه خرید مشتری‌هایتان متوجه می‌شوید که بعضی از آن‌ها بیشتر از شما تی‌شرت خریده‌اند و عدۀ دیگری هم همیشه دنبال لباس ست می‌گردند.

با توجه به اطلاعاتی که از علائق مشتریان خودتان دارید، می‌توانید در صورت رسیدن بار جدید متناسب با سابقه مشتری برایش پیامک متناظر ارسال کنید؛ مثلاً برای کسانی که دنبال طرح‌های مختلف تی‌شرت هستند پیامک زیر را بفرستید:

یه دونه تیشرت‌ با طرح شبرنگ جوکر برات کنار گذاشتیم! برای دیدن طرح و رنگش یه سر به پیج اینستاگرام ما بزن.

https://www.instagram.com/shikmezon

اطلاع‌رسانی به والدین دانش‌آموزان با پیامک متناظر:

مثلاً برای گزارش تحصیلی شاگردان؛ اگر تدریس خصوصی می‌کنید یا مدیر یک مدرسه هستید؛ نیاز هست که به‌صورت دوره‌ای وضعیت تحصیلی هر دانش‌آموز را به اطلاع پدر و مادرش برسانید. بنابراین لازم است که یک فایل اکسل درست کنید و با کمک پنل پیامکی با استفاده از ماژول ارسال پیامک نظیر به نظیر، آن را برای والدین ارسال کنید.

پیامک نظیر به نظیر برای کارمندان شرکت‌ها:

ارسال فیش حقوقی یا اطلاعاتی مربوط به مبلغ و ساعت اضافه‌کاری کارمندان یک شرکت که ممکن است شرح و متنش برای هر کارمند متفاوت باشد؛ در این صورت هم نیاز هست که ارسال اس ام اس نظیر به نظیر انجام شود.

ارسال پیامک نظیر به نظیر با نام مشتری:

این کاربرد، مخصوص تمام کسب‌وکارهایی که سایت یا اپلیکیشنی ندارند و می‌خواهند که بدون استفاده از وب‌سرویس خدماتی برای مشتری‌هایشان پیامک ارسال کنند. وب‌سرویس خدماتی به شما امکانی را می‌دهد که بر اساس پترن و فقط با تعریف چند متغیر برای هر مشتری به‌طور ویژه پیامک ارسال کنید. اگر می‌خواهید در مورد وب‌سرویس خدماتی اطلاعات بیشتری بدست آورید، پیشنهاد می‌کنم که مقاله «استفاده از خط خدماتی اشتراکی (وب‌سرویس خدماتی)» را مطالعه نمایید. حالا در ادامه بیشتر در مورد ارسال بر اساس پترن و فرقش با ارسال متناظر توضیح می‌دهم.

حالا که با مفهوم و کاربرد ارسال پیامک متناظر آشنا شدیم، وقتش رسیده که وارد فاز عملی و اجرایی شویم.

چند نمونه متن برای ارسال پیامک نظیر به نظیر

من برای نمونه متن پیامک نظیر به نظیر 3 مورد از مشتری‌ها را آماده کرده بودم که برایشان ارسال کردم.

آقای مظاهری عزیز
سفارش شما شامل دو حلقه کابل 14 تی‌پی‌آر موجود است. برای هماهنگی و ارسال با خانم قاسمی تماس بگیرین.جناب سلطانی روز بخیر
یک کارتن کانکتور مادگی 50 و دو حلقه کابل 18 پی‌وی‌سی درجه یک برای شما ارسال شد.صبح بخیر جناب کاظمی
سفارش شما با شماره پیگیری 89652 به باربری ایران‌زمین ارسال شد.

چطور می‌توانم برای هر کدام از مشتریانم پیامک اختصاصی بفرستم؟

ارسال پیامک نظیر به نظیر برای هر نفر، 2 روش ارسال تکی و ارسال متناظر دارد. حال، هر کدام را برایتان در زیر توضیح داده‌ام. پیشنهاد من استفاده از ماژول ارسال متناظر در سامانه ملی پیامک است. در پنل‌های شرکتی و تجاری، امکان ارسال متناظر تعریف شده است.

ارسال پیامک تکی به مشتری

ارسال پیامک تکی به مشتری

یک راهش این است که برای هر کدام از مشتری‌ها به‌صورت تکی پیامک نظیر به نظیر ارسال کنیم. یعنی هر متن را جدا تایپ کنیم و بعد از تنظیمات نهایی دکمۀ ارسال را بزنیم تا به دست مشتری موردنظرمان برسد.

این روش از ارسال پیامک نظیر به نظیر برای تعداد پایین جواب می‌دهد و مشکلی ندارد؛ اما مشکل اینجا است که ما می‌خواهیم به حدود 500 نفر پیامک نظیر به نظیر ارسال کنیم؛ پس بریم سراغ راه‌حل دوم.

ارسال متناظر یا پیامک نظیر به نظیر

راه دوم و بهترین راه استفاده از ارسال پیامک متنظر است. برای این کار، ابتدا باید یک فایل اکسل تنظیم کنید. فایل اکسل شما همانگونه که در تصویر زیر نمایش داده می‌شود، شامل ستون شماره موبایل و متن پیامک متناظر برای هر فرد است.

فایل اکسل ارسال پیامک نظیر به نظیر

پس از تنظیم فایل اکسل کافیست تا در سامانۀ ملی پیامک و ماژول ارسال متناظر آپلود کنید تا همه پیامک‌های شما یکجا ارسال شوند.

آموزش ارسال پیامک نظیر به نظیر

صفحه نخست پنل پیامک متناظر

شکل 1 – صفحه نخست و منوی ارسال متناظر

در پنل ملی‌پیامک در منوی ارسال گزینۀ ارسال متناظر را ملاحظه می‌کنید.

بارگزاری فایل اکسل در ارسال پیامک متناظر

شکل 2 – ارسال متناظر و بارگزاری فایل اکسل

اگر روی آن کلیک کنید، وارد صفحۀ زیر می‌شوید.

در قسمتی که با شمارۀ یک مشخص کردم، باید خطی را که می‌خواهید پیامک‌هایتان با آن ارسال شود، انتخاب کنید.
گزینۀ choose file (شمارۀ 2) را بزنید و فایل اکسلی را که قبلاً آماده کردید، آپلود کنید. (توجه کنید که فایل اکسل شما باید مطابق با چیزی باشد که در بالا توضیح دادم.)

بعد از اینکه فایل آپلود شد، دکمۀ ارسال را بزنید و کار تمام است.

پیامک ارسال شده از ماژول ارسال متناظر

شکل 3 – گزارش پیامک‌های ارسال شده به صورت نظیر به نظیر

برای گرفتن گزارش ارسال پیامک نظیر به نظیر و اینکه متوجه شوید کدام پیامک به دست مشتری رسیده و کدام نرسیده به قسمت پیام‌ها بروید و از گزینۀ ارسالی گزارش کامل پیامک‌ها را دریافت کنید.

ارسال پیامک نظیر به نظیر و فرق آن با ارسال بر اساس پترن

بعضی‌ها ارسال پیامک بر اساس پترن را با ارسال متناظر اشتباه می‌گیرند، اما باید خدمتتان عرض کنم که این دو مورد کاملاً متفاوت از هم هستند و روش ارسال‌شان هم با همدیگر فرق دارد.

برای ارسال بر اساس پترن شما باید سایت، اپلیکیشن یا نرم‌افزار داشته باشید تا بتوانید با استفاده از وب‌سرویس خدماتی و با تعریف متغیر برای مشتریان خودتان پیامک ارسال کنید.

حالا منظور از تعریف متغیر چیست؟
به متن پیامک زیر دقت کنید تا برایتان توضیح بدهم.

آقای فرهودی سلام
سفارش شما با شماره سریال 2314 تحویل باربری صابر شد.
گروه صنعتی داراب اصل

اگر بخواهیم به تمام مشتری‌ها مشابه متن بالا پیامک ارسال کنیم، مطمئناً مواردی مثل فامیلی، شمارۀ سریال و نام باربری تغییر می‌کند. این حالت، با پیامک نظیر به نظیر مغایرت دارد.

تعریف متغیر در ارسال پیامک بر اساس پترن (الگو)

به‌ جای فرهودی می‌گذاریم {0}

به جای 2314 می‌گذاریم {1}

به جای پایتخت می‌گذاریم {2}

نهایتاً متن پیامک به حالت زیر تغییر می‌کند که ما به آن می‌گوییم پترن.

آقای {0} سلام
سفارش شما با شماره سریال {1} تحویل باربری {2} شد.
گروه صنعتی داراب اصل

حالا خیلی راحت بر اساس این پترن و از طریق پنل کاربری وب‌سایت، اپلیکیشن یا نرم‌افزار خودمان به تمام مشتری‌ها بر اساس مشخصات منحصر‌به‌فرد خودشان پیامک ارسال می‌کنیم. (در اینجا من سعی کردم خیلی کلی در مورد ارسال بر اساس پترن توضیح بدهم. اگر مایل هستید که در این مورد بیشتر بدانید، مقاله آموزش ارسال پیامک بر اساس پترن را بخوانید.)

کاربردهای ارسال پیامک از طریق پترن (الگو)

خب همانطوری که دیدید در ارسال بر اساس پترن کلیات متن پیامک ثابت است و فقط متغیرها عوض می‌شوند؛ اما در ارسال نظیر به نظیر ما می‌توانیم برای هر مشتری متن کاملاً متفاوتی را ارسال کنیم. مثلاً همزمان و با یک کلیک به هر سه مخاطبی که در زیر می‌بینید، پیامک‌های کاملاً متفاوتی را ارسال کنیم.

جناب آقای رامین احمدی
سالروز تولدتان را تبریک عرض می‌کنیم.
با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما و خانوادۀ محترمتان
شرکت پرسان پلیمرسلام آقای سلیمی
سفارش شما با موفقیت در سامانه ثبت شد. برای تکمیل اطلاعات کاربری‌تان لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید.خانم باقری روز بخیر
همایش نحوۀ کسب درآمد از بازار بورس فردا ساعت 14 در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

جمع‌بندی و نتیجه گیری

در آخر یک پیشنهادی برایتان دارم. اگر تعداد مشتری‌های شما کم است و تازه کسب‌وکارتان را شروع کردید؛ می‌توانید برای ارسال پیامک‌هایی که فقط متغیر در آن‌ها تغییر می‌کند (مثالش در بالا موجود است)، از ارسال متناظر استفاده کنید تا کارتان راه بیفتد.

اما اگر کارتان رو به توسعه است و تعداد کاربران‌تان دارد روز‌به‌روز زیادتر می‌شود، حتماً یک سایت برای خودتان تهیه کنید تا با استفاده از وب سرویس پیامکی و ارسال پیامک بر اساس پترن بی‌دردسر و زحمت اضافی برای همۀ مشتریان اس‌ام‌اس ارسال کنید.

اگر درحال‌حاضر در فکر زدن سایت هستید و در مورد وب‌سرویس، ذهن‌تان پر از سوال شده، با شماره 02163404 تماس بگیرید تا همکاران ما راهنماییتان کنند.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود